fredag 13 april 2012

Svar: Part 1

1. Hur skulle du beskriva din klädstil :)?
Svar: Svårt att säga eftersom jag varierar kläder och stilar ganska mycket. Ibland orkar jag inte alls satsa vad jag sätter på mej och ibland tvärtom. Jag hoppas ändå att folk ser mej som någolunda modemedveten och trendig. Kläderna varierar också efter mitt humör, men kanske ganska chic om jag beskriver min klädstil med egna ord.

 
2. Din chokofondang såg jättegod ut, kan du skriva receptet o hur man gör?
Svar: Tog receptet från nätet, så det är bara att kolla där hur man gör :) Men det är ganska lätt att misslyckas med det så passa ugnen med jämna mellanrum och låt den inte vara där för länge.



3. Kiva blogg du har! Men va gör ni på cheerleading treningarna? Kan du int visa någo bilder därifrån? Tycker du om det, tänker du fortsätta me cheerleading?
Svar: Tack! Tränar ju 3 gånger i veckan, och på våra träningar gör vi stunts (lyft), dans, huuto, akro och hopp. De flesta har en sån syn på sporten att det är dumma blondiner som springer runt i bikini. Så kanske det är i USA:s skolor, men i Finland är det tävlingscheerleading. (vi tränar nog helt med shorts och t-shirts). Jag måste vara stark eftersom jag lyfter, det är inte så enkelt som det ser ut.
Jo, såklart jag tycker om det, mest för att det är så varierande när vi gör olika saker. Det första tävlingsprogrammet jag såg (jr.Elites kenraali) fick jag kalla kårar av, och då bestämde jag mig för att jag inte ska sluta innan jag har kommit långt inom sporten.



3 lyfter, en står breve ifall hon faller





4. vem e dina närmaste vänner? (berätta gärna lite om dej) (:
    5 saker som man inte skulle tro om dej? :D
Svar: Har två olika kaveri porukkan, som jag mest brukar vara med. Där är vi alla jättebra kompisar, och ibland bättre kompis med någon från porukkan osv. Sen har jag andra bra kaverin, men brukar mest hänga med dessa:

kaveriporukka nr.1♥



Kaveriporukka nr.♥

Okej nå jag är då fjorton år, har två systrar, en hund och älskar caesar sallad!♥
1. Har smakat på cokis två gånger hela mitt liv, är en dryck jag inte kan tåla!
2. Dom som har sett på Grey's Anatomy vet vem Christina Yang är, och mina systrar tycker jag är helt som henne och lika elak.
3. Var jätte intresserad av dinosaurier när jag var liten, visste allt om dinosaurietiden och kunde alla namn på dom också!
4. Är inte alls blyg, och vågar säga det jag tycker. Kan dock vara ett problem ibland...
5. Föddes med svart hår, men har aldrig färgat det, utan blektes av sej själv när jag var liten.

 

5. om du sku få ändra på en sak va du du gö?
e ni bra kaverin me dina syskon?
kiva blogg, men mer egna bilder! :))
Svar: Tack och det ska jag försöka! :)
Svår fråga...Kanske nånting jag ångrar, att jag skulle ha gjort nåt annorlunda? :) Men tycker ändå inte att man ska ångra nånting, man vet nog vad man gör när man gör nånting. Jag försöker alltid att leva i nuet, och inte titta tillbaka i tiden.
Scrolla neråt på syskonfrågan



Jag undrar också om ni alltid e vänner o har det kiva me dina systrar? Bråkar ni aldrig?
Svar: Jo nog är vi bra kaverin, annars sku det ju vara ganska jobbigt att alltid vara tillsammans med dem. Bråkar ju såklart ibland, men det gör ju väl alla syskon. Vi är ganska ofta 2 mot en, också om vi bråkar. Eftersom jag är mellanbarn och har tre års mellanskillnad mellan dem båda så blir det inte konstigt för mej att vara med dom enskilt. Ibland är jag bättre kaveri med Bosche och berättar saker åt henne som jag inte säger till någon annan och ibland bättre kaveri med Hencca. Vi har våra egna sjuka läppän och min momi har sagt att hon förstår inte ett ord vi säger när vi är tillsammans. Men har alltid sjukt roligt med dom, och vi håller ihop som systrar gör.





6. kan du berätta hur en typisk dag ser ut för dej? liksom allt du gör under dagen

Svar: Jag vaknar, äter ett snabbt morgonmål och går och sova igen. Klär på mej, mejkar mej och sånt och far sedan iväg till skolan oftast med Cessi. Är sen i skolan blablabla. Efter skolan kommer jag hem om jag inte är med nån kaveri och har oftast träningar. På veckoslut brukar jag vara med kaverin, och göra allt möjligt roligt :) Sen brukar jag vara en stund på chatten och lyssna på musik innan jag somnar.

Orkar inte svara mer idag, resten kommer imorgon! :)

    2 kommentarer:

    1. herregud du e brun på dendä ena bilden :D!!!

      SvaraRadera
      Svar
      1. hehee nå int nu så jette :))

        Radera